Idag ...

Idag var första gången vi hade ett prov i skolan där jag var ganska lost. Gamla kanji som jag missat och inte tagit mig tid att repa in. En bitter erfarenhet, men de sitter strax och bättre än allt annat.
Idag körde de hem vår nya TV. Den är stor och vacker. Egentligen skulle jag fira en klasskamrat som fyller år, men jag kände mig trött och inte-rolig och har knappt någon ledig tid förrän nästa vecka, så jag tackade nej i sista stund till förmån för hemmakväll.
Nu är klockan faktiskt inte mycket alls, och jag är i princip redo att sova.
I övrigt är det så skönt att vara hemma och komma in i rutinerna. Jag känner att jag kan leva lite lugnare och sundare nu än vad jag gjorde förut. Då rände jag runt konstant och försökte med så mycket som bara möjligt på dygnets tjugosex timmar, vilket resulterade i stress, trots att jag gjorde roliga saker.
Nu ska jag prioritera lugna hemmakvällar med Wii och PS3.
Det lär knappast bli något problem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback