Torka upp rummet där du spytt blod!

Bakgrundshistorik; Jag och min roomie Erik har samma lärare, fast på olika dagar, eftersom vi går i olika klasser.
Idag fick jag i en exempelmening användning av 吐血する (Toketsu suru - att spy blod) och gjorde en exempelmening i stil med "Kan du vara så vänlig att städa upp rummet där Yamadasan har spytt blod?". Min lärare frågade varför jag kunde såna ord och jag berättade att det har Erik lärt mig.
På rasten går min lärare till Erik och ber honom att inte lära mig såna fula ord, och att torka upp sitt nedspydda rum.
Mycket underhållande tycker jag.
Första gången jag träffade Erik, på den legendariska karaokekan i Shin Ookubo. (Vilka minnen).

Kommentarer
Postat av: Björn

Härligt med lite info på kanylen.

Kämpa på, tänk lite på studierna och allt det där.

Var din family week bra? Eller är den nu denna vecka?

Här har vi tapetserat vårt sovrum. Riktigt, riktigt fint. KAnske att du kan få ett kort på mailen.

Ha det nu och sköt dig. //Pappa

2010-08-29 @ 20:28:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback